Gökyüzü Neden Mavidir ?



     Atmosfer, yani hava renksizdir. Ama biz gökyüzüne baktığımızda onun mavi renkte olduğunu görürüz.

    Bunun nedeni atmosferin güneşten gelen ışığın mavi tonlarını, diğer renklere göre daha fazla saçılmaya uğratmasıdır. Mavi ışık, kırmızı ve diğer renk ışıklardan daha fazla atmodfere saçılır ve gökyüzü mavi renkte görülür.
 
   Gün batımlarında ya da gün doğumunda hava, kırmızıya yakın turuncu rengini alır. Bu durum güneş doğarken ve batarken Güneş ışınlarının atmosfere giriş açılarının çok büyük olmasından kaynaklanır. Bu sebeple mavi tondaki ışınlar hava moleküllerinde soğurulurken, kırmızı, turuncu ve sarı renkli ışıklar gözümüze ulaşır.

  Gökyüzü bulutlu veya dumanlı iken farklı renklerdeki ışıklar yaklaşık olarak aynı renkte saçılır, bu da havanın gri renkte görülmesine sebep olur.



1 yorum:

  1. anladım ki bu websitesinde sadece ben varım. kendi kendime takılıyorum :) kendim yazıp kendim okuyorum yetmiyor bir de klendim cevaplıyorum...

    YanıtlaSil